Klantgerichtheid en verkoopgesprekken
Wat ga ik leren?
"De klant is koning", dat betekent dat we de klant centraal stellen. Het gaat deze periode over klantgerichtheid en hoe je daar als apothekersassistent mee omgaat. Mag je als zorgverlener iemand iets ‘aansmeren’ of ligt het net iets anders?
We gaan oefenen met het voeren van verkoopgesprekken. En om een klantgericht advies te kunnen geven verdiep je je in handverkoopproducten die je kunt adviseren bij reizen met kinderen.
Leerdoelen en Lesprogramma
In deze periode wordt gewerkt aan de ondernemende competenties:
Vraag- en klantgericht werken
- Kan wensen en behoeften van de klant onderzoeken.
- Bouwt eigen expertise op en zet deze expertise actief in om aan de wensen en behoeften van de klant te voldoen.
Effectief communiceren
- Kan ideeën, meningen en feiten aan anderen duidelijk maken in boeiende en begrijpelijke taal, met non-verbale communicatie en diverse middelen.
Presenteren
- Kan plannen, ideeën en activiteiten helder, boeiend en overtuigend overbrengen op anderen.
Les | Onderwerp | Leerdoelen |
1 | Wie zijn je klanten?
|
|
2 | Klantgericht werken in de apotheek
|
|
3 | Klantgerichtheid - de klant centraal stellen
|
|
4 | Zorg en verkoop, gaat dat samen?
|
|
5 | Verkoopgesprekken - structuur
|
|
6 | Verkoopgesprekken - klantbehoefte
|
|
7 | Verkoopgesprekken – producten/diensten aanbieden
|
|
8 | Verkoopgesprekken – de cliënt laten kiezen
|
|
9 | Toets
|
|
Leermiddelen
- De beroepscode van de apothekersassistent 2015
- Boek: Zo werkt het in de apotheek.
Kerntaken en werkprocessen
B1-K2 Verleent niet-receptgestuurde zorg aan de patiënt
B1-K4 Werken aan kwaliteit en deskundigheid
Toetsing
Praktijktoets: het voeren van een verkoopgesprek.
Ondernemend in de apotheek | Gemiddeld resultaat | Cesuur | Periode | Studiepunten |
Verkoopgesprekken | O/V/G | V | 3 | 2 |
Inleveren opdrachten