Commerciële vaardigheden: Hoe presenteer ik mezelf?
Wat ga ik leren?
Zo trots als een pauw…………….hoe kom jij over als je achter de balie staat, de telefoon aanneemt of communiceert via Social media? In de apotheek is een professionele, service- en klantgerichte uitstraling erg belangrijk. En minstens zo belangrijk is een gastvrije houding ten opzichte van je klanten zodat mensen ervaren dat ze welkom zijn in de apotheek. Hoe je dat zowel verbaal als non-verbaal laat zien, daar gaan we in deze periode aan werken. Het eindresultaat is een zelfgemaakte videopresentatie waarin jij de hoofdpersoon bent!
In deze periode ga twee dagen naar een apotheek voor snuffelstage.
Leerdoelen en lesprogramma
Je volgt de lessen en gaat in de derde week van deze periode, 2 dagen op snuffelstage. In de apotheek die je bezoekt maak je een opdracht. De opdracht is de basis voor je eindpresentatie. Je werkt aan de ondernemende competenties: Vraag- en klantgericht werken, effectief communiceren en presenteren.
Les | Onderwerp | Leerdoelen |
1 | Ondernemend in de apotheek, wat is dat?
|
|
2 | Representatief, hoe ziet dat eruit?
|
|
3 | Snuffelstage (voorbereiding)
|
|
4 | Verslag snuffelstage
|
|
5 | Presenteer jezelf - aan de balie
|
|
6 | Presenteer jezelf - aan de telefoon
|
|
7 | Presenteer jezelf - Social Media
|
|
8 | Elevator Pitch
|
|
9 | Presenteren video's (hier krijg je geen cijfer voor)
|
|
Leermiddelen
Beroepscode apothekersassistent 2015
|
Boek: Zo werkt het in de apotheek
|
Reader Balie- en telefoontraining
|
Algemene eisen aan een presentatie
|
Kerntaken en werkprocessen
Je werkt aan de volgende kerntaken en werkprocessen:
B1-K2 Verleent niet-receptgestuurde zorg
B1-K4 Werken aan kwaliteit en deskundigheid
- B1-K4-W1 Werkt aan de eigen deskundigheid
Toetsing
In deze periode wordt er geen formatieve toets afgenomen.
Opdrachten inleveren